«ΥΠΟΣΥΝΕΙΔΗΤΟ» ΜΗΝΥΜΑ ΣΤΟ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΟ ΣΠΟΤ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ

 

Ο γνωστός πίνακας ...

... «Χέρια που προσεύχονται» ή αλλιώς «Μελέτη των χεριών ενός Αποστόλου» αποτελεί έργο που φιλοτεχνήθηκε το 1508 από τον  Γερμανό ζωγράφο, τυπογράφο και θεωρητικό της γερμανικής Αναγέννησης Albrecht Dürer (1471 – 1528) και φυλάσσεται σήμερα στο μουσείο Albertina στην Βιέννη.

 

 

 

Η «εικαστική» διαστρέβλωση

To 2011, το Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής» στο πλαίσιο των δράσεων «Εικαστικές παρεμβάσεις σε τυφλές όψεις κτιρίων» και μετά από σχετικό διαγωνισμό, δημιούργησε ένα «γράφιτι» προϋπολογισμού 18.000€, στην πλευρική όψη του ξενοδοχείου «Vienna» στην οδό Πειραιώς

Ως θέμα της τοιχογραφίας επιλέχθηκε το έργο του Albrecht Dürer, μόνο που … φιλοτεχνήθηκε ανεστραμμένο!  Τα χέρια «βλέπουν» προς τα κάτω, οδηγώντας αυτονόητα τον κάθε νοήμονα να αναρωτηθεί αν πρόκειται για λάθος, ή για αποκρυφιστικό μήνυμα

Η άποψη που «πλανήθηκε» πως το έργο παρουσιάζει την θλίψη του Θεού για την πτώση της ανθρωπότητας στην εποχή μας, δεν πείθει. Αντίθετα, το … εικαστικό κακοτέχνημα, μάλλον παραπέμπει σε προσευχή προς τον «Θεό του Κάτω Κόσμου»

 

 

 

Εν όψει των επικείμενων εκλογών ...

... της Κυριακής 26.5.2019, ο μέσος τηλεθεατής βομβαρδίζεται από τηλεοπτικά σποτ των κομμάτων (τα οποία φυσικά πληρώνει ο ίδιος).

Η δημιουργία τους, ανατίθεται πάντα σε ειδικούς, στόχος των οποίων είναι μέσω της εικόνας και του ήχου ενός περιορισμένης διάρκειας video, να προβάλλουν στο τηλεοπτικό κοινό, όσο το δυνατόν πιο «επιτυχημένα» την διαφήμιση – προπαγάνδα τους, πράγμα που αυτονόητα σημαίνει, ότι η κάθε λέξη αλλά και η κάθε εικόνα, έχουν επιλεχθεί προσεκτικά, ώστε να στέλνουν στους αποδέκτες το επιθυμητό οπτικο-ακουστικό μήνυμα,  συνειδητό ή ασυνείδητο.

Σ΄ αυτό το πλαίσιο, προβάλλεται συχνά μεταξύ άλλων ένα δίλεπτο video με πρωταγωνιστή τον Πρωθυπουργό, στο οποίο επεξηγεί εν συντομία, αφενός μεν το μέχρι τώρα έργο του και αφετέρου την προοπτική του για την συνέχεια.

Δεδομένου ότι η «apokalypsis» δεν έχει πολιτικό χρώμα, θα αποφευχθεί οιοσδήποτε σχολιασμός για την αλήθεια ή μη των λεγομένων του Πρωθυπουργού, αλλά η εικόνα των ανεστραμμένων χεριών που προσεύχονται στο 0:22 του video [που προβάλλεται για 2-3 δευτερόλεπτα (!)], μάλλον μπαίνει στα δικά μας «χωράφια» …

 

 

Χωρίς αμφισβήτηση πρόκειται για μία επιλεγμένη εικόνα, η οποία θεωρώ ότι στέλνει ένα καθαρό μήνυμα συνδεόμενο άμεσα (θέλοντας και μη) με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Οποιαδήποτε άποψη θα προσπαθούσε να δικαιολογήσει την εικόνα σαν ένα δείγμα κυβερνητικού έργου για την αισθητική αναβάθμιση της Αθήνας θα ήταν άτοπη, αφού όχι μόνο δεν αποτελεί αισθητική αναβάθμιση, αλλά και γιατί πρόκειται για «έργο» της προηγούμενης κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ …  

Και το επίμαχο video …

 

 

 

ΣΧΟΛΙΟ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

Τα ανεστραμμένα χέρια της οδού Πειραιώς, προσωπικά δεν μου αφήνουν  περιθώριο παρερμηνείας για τον συμβολισμό τους ... το ίδιο και επιλογή της εικόνας για το προεκλογικό σποτ, αφού προσωπικά και πάλι, θεωρηθώ μάλλον σαν απίθανη την εκδοχή της «άστοχης» επιλογής της από τους δημιουργούς του video.

Ωστόσο το θέμα, επαφίεται όπως πάντα στην κρίση του/της κάθε αναγνώστη/ριας …

 

Ι.Π

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ

Το θέμα του καλλιτεχνήματος υπό κυβερνητική αιγίδα, είχε αναφερθεί μεταξύ άλλων «εικαστικών παρεμβάσεων» στην Αθήνα και σε παλαιότερο άρθρο  της «apokalypsis».

Search